bokliv

Direktlänk till inlägg 28 september 2013

Fredagen den 27 september var en givande dag

Av Tove Birkeland Brandt - 28 september 2013 15:49

Så har vi gjort ett besök på bokmässan och med i bagagaget hade vi lite bokmärken med våra böcker som vi passade på att dela ut. Lite visitkort prånglades även ut.

  Vi gjorde visiter till förutbestämda montrar och träffade en del författare som Kim M Kimselius, Ramona Fransson, Dag Öhrlund och Björn Hellberg för att nämna några. Det blev en hel del nya bokalster med oss hem från trippen, bland annat 4 stycken noveller från Novellix monter.

  Intrycken var många och ljuden likaså, det tog nästan andan ur oss på vår promenad runt i lokalen, överallat var det författare som höll små seminarier, talade och signerade böcker. Men det fanns ju även en hel del annat att titta på och folk att tala med. 

  Jag intervjuades lite lätt av Joanna Björkqvist som ligger i stratgropen för att skriva en bok om självmord, känner mig hedrad av att få bidra med mina åsikter och erfarenheter i frågan, så träffade vi Anders Nyman på Brun Media som haft hand om inlagan samt layouten av bokomslagen till våra böcker och det var riktigt roligt att få den kontakten, att träffas IRL även om nätet känns bra så var det en trevlig stund.

  Det var en hektisk och spännande dag där jag fick lov att känna på atmosfären runt böckerna, sprida mitt budksap och även fick ta emot en hel del bra tips. Ändå större övertygelse i mitt liv, en aha upplevelse att detta är det rätta för mig. Jag är en författare och det finns inget annat för mig, mitt liv är att skriva.

  Så gästade vi Värmlandsmontern och där träffade vi Anita Andersson som har hand om den kommande bokmässan i Karlstad dit jag och maken nu siktar på att komma in med våra debutböcker för att visa upp oss. Det är en spännande tid vi går till mötes, vad mera kan man säga. Nästa kapitel är inte skrivet ännu...

 

Ett trevligt ögonblick då jag mötte Björn Hellberg.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Birkeland Brandt - 14 november 2013 18:31


  Hämtat frånBokus.com "Fredag 1 januari, NyårsdagenMobilen visade att vi nu nått 2010, och jagtänkte direkt på Marit Bergmans låt, This is the year.Allt talar för att det här är året då vi kommer in iriksdagen. Om nio månader inte bara kan liv...

Av Tove Birkeland Brandt - 14 november 2013 18:12

På följande ställen finner man nu e-boken av Röd Vinterängel: OBS! Du måste söka på den för att den skall komma fram för beställning.   http://addbooks.se/ https://www.adlibris.com/ http://www.bokia.se/   https://bokon.se   ...

Av Tove Birkeland Brandt - 13 november 2013 15:42

Då omskrivs författarparet igen, denna gång i Arvika Nyheter och förlagets hemsida är nu uppdaterad missa inte artiklarna som nu finns att läsa där ute.    http://www.bra-leve-forlag.se/259647569   ...

Av Tove Birkeland Brandt - 10 november 2013 18:01

PROVLÄS Röd vinterängel Kapitel 1 RÖD VINTERANGEL © Tove Birkeland Brandt 2013 Utgiven av Bra & Leve Förlag HB www.bra-leve-forlag.se Grafisk form och produktion: Brun Media AB Tryck och distribution: Publit.se ISBN 978-91-981306-0-7  ...

Av Tove Birkeland Brandt - 5 november 2013 14:25

Ännu ett möte mellan läsare och författare öga mot öga, gör författaren innerligt ödmjuk. Kvinnan som i vanliga fall inte läser böcker på grund av sin problematik då koncentration uteblir vid större textmassor slukades helt av bokens innehåll. Mycke...

Röd Vinterängel och Ankharen

Rösta på bloggen

Presentation


Tove Birkeland Brandt
född: 1964
Författare och egenutgivare, har under 2013 debuterat med boken "Röd Vinterängel"
Ni kommer även få ta del av makens debut "Ankharen" som även den getts ut under 2013

Bloggportalen

1000länkar.com - gratis länkkatalog Lanksida.se Länkvän.se - Sökoptimering med marknadsföring på Facebook & Twitter SvenskaSajter.com - gratis länkkatalog för hemsida & blogg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards